Simppeli Konsultti

Kuinka luoda verkkosivusto, joka muuttaa vierailijat asiakkaiksi

group, people, collection-1013594.jpg

Nykypäivän digitaalisella aikakaudella verkkosivuston luominen pienyrityksellesi on ratkaisevan tärkeää asiakkaiden tavoittamisessa ja kanssakäymisessä. Enää ei kuitenkaan riitä, että verkkosivustolla on vain hyvä ulkonäkö ja toimii hyvin. Menestyksesi todella verkossa, verkkosivustosi on suunniteltava muuttamaan vierailijat asiakkaiksi.

Tässä on muutamia vinkkejä konversioille optimoidun verkkosivuston luomiseen:

Määrittele kohdeyleisösi
Ennen kuin aloitat verkkosivustosi suunnittelun, on tärkeää määritellä kohdeyleisösi. Tämä auttaa sinua luomaan verkkosivuston, joka puhuu suoraan heidän tarpeistaan ja kiinnostuksen kohteistaan. Käytä aikaa kohdeyleisösi tutkimiseen, mukaan lukien heidän ikänsä, sukupuolensa, sijaintinsa ja kiinnostuksen kohteensa.

Käytä selkeitä toimintakehotuksia
Toimintakehotus (CTA) on verkkosivustollasi oleva painike tai linkki, joka kannustaa vierailijoita tekemään tiettyjä toimia, kuten ostamaan tai täyttämään lomakkeen. Käytä toimintakehotuksissasi selkeää ja tiivistä kieltä ja varmista, että ne erottuvat sivulla.

Tarjoa lyijymagneetteja
Lyijymagneetti on ilmainen tarjous, joka tarjoaa lisäarvoa verkkosivustosi vierailijoille vastineeksi heidän yhteystiedoistaan. Esimerkkejä lyijymagneeteista ovat sähköiset kirjat, tiedotteet ja webinaarit. Tarjoamalla lyijymagneettia voit tallentaa vierailijoiden yhteystiedot ja lisätä heidät sähköpostilistallesi.

Optimoi aloitussivut
Aloitussivu on erillinen verkkosivu, joka on suunniteltu muuttamaan vierailijat asiakkaiksi. Hyvin suunnitellulla aloitussivulla tulee olla selkeä otsikko, vahva visuaalinen ilme ja selkeä toimintakehotus. Varmista, että aloitussivusi on optimoitu mobiililaitteille, sillä yhä useammat ihmiset käyttävät verkkosivustoja puhelimillaan.

business, online, meeting-5268459.jpg

Käytä sosiaalista todistetta
Sosiaalinen todiste on tehokas työkalu luottamuksen rakentamiseen potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Sosiaalinen todiste voi sisältää asiakaspalautteita, tapaustutkimuksia ja sosiaalisen median seuraajia. Sosiaalisen todisteen näyttäminen verkkosivustollasi voi auttaa potentiaalisia asiakkaita luottamaan ostosten tekemiseen.

Optimoi hakukoneille
Lopuksi on tärkeää optimoida verkkosivustosi hakukoneita varten. Tämä sisältää osuvien avainsanojen käyttämisen sisällössäsi ja sisällönkuvauskentissäsi, kuvien optimoinnin ja laadukkaiden käänteisten linkkien luomisen verkkosivustollesi.

Noudattamalla näitä vinkkejä voit luoda verkkosivuston, joka ei vain näytä hyvältä ja toimii hyvin, vaan on myös suunniteltu muuttamaan kävijöistä asiakkaita. Konversioille optimoidulla verkkosivustolla voit viedä pienyrityksesi seuraavalle tasolle ja saavuttaa uusia menestyskorkeuksia.

Haluatko ilmaisen kotisivu analyysin?

Täytä lomake ja palaan sinulle!

Scroll to Top